Vinterfrakken

Her skal I bo i New York

//TRAVELLING// Jeg elsker at lave rejseindlæg til jer herinde, for når man oplever noget skønt, er det sgi da med at dele med mine virtuelle veninder, ikke? Gode tips, hvordan man sparer penge osv osv. Jeg har været i New York tre gange i mit liv; i sommeren ’95, jeg var 7, der var nogle af 40 grader og vi havde et halvt døgn i N.Y som mellemlanding efter en ferie på vestkysten. Igen i 2004, som ung teenager og igen et stop efter en ferie på vestkysten. Denne gang havde vi noget mere tid og min søster og jeg var bidt af Mary-Kate og Ashley’s nye film ‘A New York Minute’ – så vi købte ‘I Love N.Y’ t-shirts og klippede dem i stykker, præcis som i filmen. Det var ømt! Oh my! haha

Og nu i sen efteråret 2018, igen med min søster og min mor. Og vores mænd. New York er langt bedre end jeg husker det, som I langt bedre. Men igen, man husker ikke så meget var da man var lille. Man tager jo tingene ind på en helt anden måde nu. Og det at få lov at opleve Thanksgiving i New York samt det enormt kolde vejr, det var magisk! Helt og aldeles!

Jeg tror alle skal opleve New York’s magi på et tidspunkt i deres liv, det håber jeg virkelig inderligt for alle. Da vi skulle finde hotel i New York startede jeg selvfølgelig med at kigge på Manhattan, men det var hunde-dyrt! Selvfølgelig skal et hotel gerne have en god location, men hvis det koster det hvide ud af øjnene, så kigger jeg altså gerne andetsteds. Jo jo, ville da gerne have boet pa The Ludlow og tage et perfekt blogger billede, men ærligt talt, ville det være pengene værd? nej!..

Så kiggede uden for Manhattan og over broen til Brooklyn, I ved, Lonely Boy’s Brooklyn, præcis som i Gossip Girl. Har hørt enormt meget godt om Brooklyn og da jeg researchede hoteller i Brooklyn faldt jeg meget hurtigt over Hampton by Hilton Brooklyn Downtown. Et næsten nyt hotel som ligger fuldstændig fantastisk: 10 minutters gang fra Brooklyn Bridge, 10 minutter fra Manhattan Bridge, 10 minutter fra nok den mest fotograferede gade i Brooklyn-delen Dumbo, 5 minutter fra det fedeste butiks center i Brooklyn downtown med dertilhørende streetfood marked (indendørs), 5 minutter fra 3 forskellige undergrundsstationer som tager dig til Manhattan på under 10 minutter. Og bedst af alt, på den rigtige side af New York ift. JFK. Hvis I spørger mig, fuldstændig og aldeles perfekt, til langt under de penge man betaler på Manhattan. Iøvrigt vil jeg lige slå et slag for Dumbo området, som er så lækkert: fri for turister og med de lækreste små butikker, cafeer og restauranter. Vi spiste der vores sidste aften på en ærke amerikansk pizza bar, en af de typer som vi i Danmark ville kalde lidt af en ‘snask’, men som var helt genial! Kæmpe pizza så stor som bordet til deling! På væggen hang billeder af alle de kendte mennesker der gennem årene har spist pizza der, helt vildt autentisk! Så Dumbo, helt sikkert et besøg værd og med smukkeste udsigt til Manhattan om aftenen!

Vi bookede morgenmads buffet med hotellet som ikke kostede alverdens ekstra og det var den lækreste oplevelse, men på en helt standard måde. På hotellet var der 24 timers fri kaffebar i receptionen med alverdens lækre småkager – meget amerikansk, men helt genialt man lige kunne snuppe en take away kop med sig om morgenen i det kolde vejr.

Hotellet hedder som sagt Hampton Inn by Hilton Brooklyn Downtown og kan klart anbefales 🙂

2 kommentarer

• Brooklyn er SÅ fin… der boede vi også sidst vi var i New York. I et ægte brownstone hus som vi havde lejet via Airbnb og netop som du skriver til en helt anden pris end Manhatten. Der var en skøn stemning i Carrol Gardens, som var det område vi boede i – og dejlig roligt i kontrast til busy Manhatten (der naturligvis er præcis som Manhatten skal være, men hvor er det skønt at kunne trække sig tilbage efter en lang dag med høj puls i midtbyen)
    Vi var også på en af de pizzabarer, hvor vi talte om at en dansk smileyordning aldrig var gået igennem, men det er bare en del af stemningen i NY ikke? Tak for tip om hotel – det vil jeg lige kigge på til vores næste tur.

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Josephine

Ej hvor lyder det bare som en genial tur I havde 🙂 Tror netop vi vil proeve AirBnb naeste gang, det har vi nemlig aldrig foer proevet og kunne vaere meget nice! Brooklyn er 100% stedet at bo hvis du spoerger mig. Neaste gang vil vi gerne have tid til at udforske Williamsburg, det havde vi desvaerre ikke tid til denne gang 🙂 Og du har helt ret mht pizza stederne, det skal jo bare opleves 🙂