Kjolen efter den var en tur ved skrædderen || A new dress

Om bikinikrop og mindre sukker || A few words about that bikini body and trying to cut down on sugar

//HEALTH & FITNESS// Det er ikke så tit jeg skriver om kost og sundhed herinde, for det hele omhandler jo for det meste bare mode, rejser, livsstil osv. Men eftersom det er noget som fylder en del lige nu, synes jeg da lige jeg vil dele og høre jeres erfaringer. Først og fremmest vil jeg lige starte ud med at sige to ting: Ja der er bikini billeder længere nede i posten, håber ikke I bliver stødte 😉 Og nej, jeg ved godt jeg absolut ikke har brug for at tabe mig eller veje mindre. Og det er ikke hvad dette indlæg skal handle om.

Siden vi kom hjem fra vores bryllup i juli sidste år var det bare som om jeg blev mere doven hvad angik træning og mere ligeglad hvad angik sukkerindtag. Dette har resulteret i min krop har ændret sig en smule. Vægten viser stadig det samme, men kroppen er langt meindre trimmet end den plejer at være. Jeg har altid kunne se nogle mavemuskler og følt jeg kunne ‘leve med’ de brede hofter jeg er født med. Men specielt her i 2018 har jeg virkelig spist usundt; nok mest i den forstand jeg har indtaget meget sukker i løbet af arbejdsdagen samt spist slik faktisk hver aften (mere eller mindre) siden vi kom hjem fra skiferie i marts. Og det har sat sig på min mave og på mine hofter.

At jeg kan se det fysisk på min figur er én ting, men jeg ved hvor dårligt sukker er for min krop! Jeg er afhængig, 100% og ville ikke kunne skære det ud af min kost overhovedet. Men jeg har altså besluttet mig for at skære ned på det, i hverdagen. For jeg vil gerne have min krop fra 2015 tilbage. Igen, vægten er stadig den samme, men formerne ser ikke helt ud som de plejer 😉

Så hvad gør jeg for at ændre dette? Jeg har et fornuftigt træningsprogram i løbet af ugen: Kettlebells, Pilates, Yoga, styrke træning. Jeg cykler til og fra arbejde hver dag, 5km hver vej. Og så har jeg hele denne uge ikke rørt sukker i arbejdstiden. Holdt mig til sundere snacks og gode alternativer. Jeg vil skære mine lattes i hverdagen ned fra 2 til 1, det er næsten sket. Og sidst, men ikke mindst, så er jeg stoppet med at spise slik og sukker til dessert i hverdagen.

Jeg vil ikke pine mig selv og der skal være plads til at indtage slik i weekenderne, som jeg altid har gjort. Og tror virkelig det kommer til at føles rigtigt at gøre det på denne måde! Guderne skal vide jeg virkelig har cravet sukker på visse tidspunkter i løbet af denne uge, men mon ikke det bliver lettere som tiden går?

Sig endelig til hvis I har gode erfaringer med sådan et stop-sukker projekt eller I kender til nogle gode opskrifter på sunde snacks til hverdagen <3

TRANSLATION: It’s not ofte I share anything regarding health or fitness on this domaine, as I try to stay focused on the fact it is indeed a fashion blog. However, lifestyle is a major part of the blog and Instagram, so why not share these thoughts with you guys as they’re taking up a lot of space in my head at the moment.

Ever since we came back from our wedding last year, I’ve gotten increasingly more lazy when it comes to exercising, and I’ve been eating more and more sweets. Both throughout the working day, but also every single evening (more or less). Where I’ve always had more or less visible abs, now I’m actually at a stage where I cannot see my abs. Also, my hips are growing larger. NO, I do not need to lose wait, and YES I know I’m pretty skinny for the average person, but I’m not feeling comfortable with how it looks at the moment 😉 One thing is the physical feature, another thing is what the sugar does to my body. I know it’s not good for my stomach at all. So this is really a perfect chance to make a change.

So what have I done? This week I managed to cut out all sweets, cookies and other unhealthy snacks throughout the working day, and also cut it out in the evenings. I’m also aiming to cut down on my daily intake of lattes as work, from 2 to 1. And I’m upping my game at the gym. So overall I think I’m off to a pretty good start and I’m eager to see how I progress. The weekends are still ok for treating myself, I don’t want to cut everything out, that would just be torture. And I don’t need to lose weight either, just trim up my body a little bit.

Have you guys got any experience you’d like to share? Or maybe you have some good and healthy snack recipes you could share a link to? Would be much appreciated! xx

// Jeg har skabt et lille monster, han plejede aldrig at ville have slik! Men se bare det smilet på hans læber 🙂 / I’ve created a little candy monster, haha! Well he’s not as bad as me, yet.. //

// August 2015 – Bordighera, Italy //

// August 2016 – Santa Barbara, California //

// July 2017 – Rocchetta Nervina, Italy //

// December 2017 – Isla Mujeres, Mexico //

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kjolen efter den var en tur ved skrædderen || A new dress